Sunday 15 May 2011

Selamat Hari Guru SeMalaysia

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Esok; atau hari ini untuk yang telah melewati jam 0000, 16 Mei 2011 adalah Hari Guru SeMalaysia dan Hari Bahagia (HB) untuk Abou Hani.

Saya tidak akan pernah lupa tarikh keramat ini kerana saya tidak akan berpijak di bumi yang menjadi kediaman saya ini tanpa guru. Dan kerana dua orang guru ini juga yang saya sangat terhutang jasad dan nyawa pada mereka iaitu Cikgu Naem B Ismail dan Ustazah Norhayati Bt Hj Yunus, kedua orang tua saya yang juga seorang guru.


Selamat Hari Guru untuk mak dan abah!

Saya dedikasikan luahan hati saya ini buat kedua ibubapa saya, serta semua guru yang pernah mendidik dan mengajar saya sejak di Tadika KEMAS (Pn Ainon), Takis Kuala Selangor (Pn Sabariah), SK Bandar Baru Kuala Selangor (Pn Norlela Bt Abu Bakar, Pn Azura, Teacher Kandhi dll), SRA Bandar Baru Kuala Selangor (Ust Shafie, Ustazah Aniza, Ust Rosdi dll), SAM Bestari (JAIS) (Ustazah Siti Suriyati Bt Ahmad, Teacher Rohaizad, Cikgu Ahmad Rizal B Yahya, Cikgu Buang Sarpon, Pn Mariana Bt Omar dll), dan di SBPI Jempol (Teacher Zanariah, Teacher Wahidah, Pn Manja Lindawati, Pn Norazlilah, Pn Noraini dll). Terima kasih semua!

Berburu ke padang datar,
dapat rusa berbelang kaki,
Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi.

Tuhan mendengar rintihan kita,
Yang dahagakan ilmu,
Yang berhajat kepada pemimpin.

Lalu Dia datangkan,
Seorang insan yang berbudi,
Sedia menabur bakti.

Hatinya penuh dengan belas kasihan,
Dorongan, dan kesabaran.

Seorang yang yakin,
menempuh cabaran,
tanpa mengenal rintangan.

Seorang yang nampak,
potensi lebih dari kelemahan,
peluang lebih dari kekalahan,
Dan seorang dia, itulah Cikgu!

Hamadahamdi,
Sayyeda Zeinab, Kaherah.
19:56, 15 Mei 2011.

No comments: